Η ανατρεπτική δύναμη του αστείου και η παιδαγωγική του αξία (παιδαγωγική μελέτη)

Πηγή:  http://blogs.sch.gr/vagergats

 

 

 

Στη μελέτη αυτή εξετάζονται οι βασικότερες ανατροπές που προκαλεί το αστείο, και οι οποίες – μεταξύ άλλων –  είναι:

 

α) Γλωσσικές

β) Σε κριτήρια αξιολόγησης των διαπροσωπικών σχέσεων

γ) Στη φιλοσοφία της ζωής

δ) Στη χρήση του στην εκπαίδευση, στοχεύοντας ειδικά στην εικόνα του «απόμακρου δασκάλου»

 

Στα μάτια των μαθητών, ο δάσκαλος αντιπροσωπεύει τον κόσμο των «μεγάλων», ένα κόσμο αυστηρότητας, υποχρεώσεων και σοβαρότητας.  Το αστείο, με την «παιγνιώδη» προσέγγιση της ζωής και της μάθησης, φέρνει κοντύτερα δάσκαλο και μαθητή, αφού ο πρώτος  μιλά τώρα την «παιγνιώδη» και ανατρεπτική γλώσσα του δεύτερου.

 

 

 

Ε΄ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΕ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ «ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ»

Δημιουργός:  Βασίλης  Ι.  Γεργατσούλης

Κλικ στη φωτογραφία για να μεταφερθείτε στη μελέτη

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: