Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα «Το Δάσος» 2013-2014

ΜΑΙΡΗ-ΦΩΤΟ ΓΙΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ ΔΑΣΟΣ
(Κατασκευή της Μαρίας Μπουμπή – μαθήτριας Ε΄ Τάξης)

 
 
 

 Συντελεστές:  Αντώνης Τσιβούλας (Ε΄ Τάξη), Νίκος Νικολόπουλος (ΣΤ1) , Νικολέττα Καστανιά (ΣΤ2), Αμάντα Ηλιοπούλου (δασκάλα μουσικής)

 
 Θέμα:  Το Δάσος

  

Κριτήρια επιλογής του θέματος

 • Η μεγάλη αξία του δάσους και η ανάγκη βιωσιμότητάς του.
• Η δυνατότητα βιωματικής προσέγγισης (δάσος Υμηττού, δάσος Πάρνηθας).
• Η δυνατότητα σύνδεσης με γνωστικά αντικείμενα του Α.Π.
• Η δυνατότητα να επικοινωνήσει το σχολείο με οικολογικές και φιλοδασικές  
  οργανώσεις.

 

 Βασικοί στόχοι: 
  
 Οι µαθητές:
 
1.       να συνειδητοποιήσουν τις αµφίδροµες σχέσεις επίδρασης που έχει το φυσικό περιβάλλον και το δάσος µε τους ανθρώπους και τη ζωή τους
2.       να κατανοήσουν ότι  δάσος δεν είναι μόνο τα δέντρα
3.       να κατανοήσουν έννοιες όπως: «οικοσύστημα», «τροφική αλυσίδα»
4.      «Εθνικός δρυμός», «χλωρίδα», «πανίδα», «φυσικοί πόροι», «ρύπανση».
5.       να περιγράφουν ορισμένα βασικά είδη χλωρίδας και πανίδας του δάσους.
6.       να συνειδητοποιήσουν τους κινδύνους που το απειλούν.
7.       να προτείνουν τρόπους ορθολογικής διαχείρισης του δάσους.
8.       να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση.
9.       να δουλεύουν σε ομάδες εργασίας.
10.     να παράγουν σχετικό προφορικό και γραπτό λόγο καθώς και ηλεκτρονικό υλικό με τη χρήση Η/Υ

  

Δραστηριότητες:
 
1. Επίσκεψη στο Περιβαλλοντικό Πάρκο «Α. Τρίτσης», συνεργασία με την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία (παρακολούθηση βιωματική προγράμματος)
 
2. Επίσκεψη στον Υμηττό, Αισθητικό δάσος της Καισαριανής, συνεργασία με τη Φιλοδασική Αθηνών
 
3. Επίσκεψη στην Πάρνηθα, συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης του
    Εθνικού Δρυμού της Πάρνηθας (παρακολούθηση βιωματική προγράμματος)
 
4. Επίσκεψη στο Πάρκο Παπάγου – Χολαργού
 
5. Συμμετοχή στο πρόγραμμα «Μαθαίνω για τα δάση», συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία της Φύσης, αξιοποίηση του Εκπαιδευτικού υλικού
 
6. Εκπόνηση προγράμματος ως εξής: Ε΄ «Δάσος – το αιώνιο σχολείο», ΣΤ1:  «Δάσος: Ένας πολύτιμος θησαυρός»,  ΣΤ2: «Εγώ, το δάσος και ο κόσμος του»

7. Παραγωγή τραγουδιών και ταινιών μικρού μήκους από τους μαθητές της Ε΄& ΣΤ΄ μαζί με τη δασκάλα μουσικής  κ. Αμάντα Ηλιοπούλου

 

 

 

 

1η δραστηριότητα
σύνδεση με το μάθημα της Γλώσσας (ανθολόγιο)Ο Πορκιουπίνος, το συνέδριο των ζώων, και ο ασημένιος δρόμος. Δημιουργία βίντεο με ζωγραφιές των παιδιών.

Ο Πορκιουπίνος, το συνέδριο των ζώων και ο ασημένιος δρόμος (Ε΄ Τάξη)

 

 

 

 

2η δραστηριότητα

σύνδεση με το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής: δημιουργία κολάζ, το δάσος το φθινόπωρο

Το δάσος το φθινόπωρο (Ε΄ Τάξη)

 

 

Ομαδικές ζωγραφιές των μαθητών της ΣΤ1 Τάξης, οι οποίες δημιουργήθηκαν στα πλαίσια των δραστηριοτήτων για το περιβαλλοντικό πρόγραμμα “Το Δάσος”, σε σύνδεση με το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής.

3η δραστηριότητα

Προετοιμασία για την επίσκεψη στο περιβαλλοντικό πάρκο «Α. Τρίτσης»

Το Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης», ανάμεσα στους Δήμους Ιλίου, Αγίων Αναργύρων και Καματερού, αποτελεί μια μοναδική «νησίδα» άγριας ζωής περίπου 1000 στρεμμάτων, μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας και μόλις οκτώ χιλιόμετρα από την Ομόνοια!
Η Ορνιθολογική από το 2005 υλοποιεί δράσεις περιβαλλοντικής εκπαίδευσης αλλά και ενημέρωσης όλων των ενδιαφερομένων για το μοναδικό αυτό χώρο.

Παράλληλα με τους εθελοντές της προχωρά σε συνεχή δράση για τη προστασία και αναβάθμιση του χώρου ώστε να αποτελεί καταφύγιο για τα πουλιά και τους ανθρώπους από την ζωή της πόλης.

 

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα » Τα πουλιά στην πόλη»
1. Kάθε πρόγραμμα ξεκινά με την  επίσκεψη στο Κέντρο Προσανατολισμού και ενημέρωσης.
2. Ακολουθεί η παρατήρηση των πουλιών

3. Πραγματοποίηση περιβαλλοντικών παιχνιδιών

 

 Τα πουλιά στο πάρκο:   σύνδεση με το μάθημα της Γλώσσας

Δημιουργία ομάδων για την καλύτερη καταγραφή των ευρημάτων κατά τη διάρκεια της επίσκεψης.

Φυτολόγοι: καταγράφουν τα φυτά του δάσους.

Ζωολόγοι: καταγράφουν τα ζώα του δάσους ή τα ίχνη τους.

Συλλέκτες: μαζεύουν μικροαντικείμενα από το δάσος και βάζουν ετικέτες σε όσα δε γνωρίζουν.

Φωτογράφοι: συνεργάζονται με τις υπόλοιπες ομάδες και φωτογραφίζουν ενδιαφέροντα σημεία του δάσους.

 

 

 

 

4η δραστηριότητα :  Η επίσκεψη στο Πάρκο Α. Τρίτση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: