ΝΕΡΟ, ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ

Νερό, πηγή ζωής,

Α΄ τάξη 5ου Δ. Σ. Χολαργού, 2010-2011

Υπεύθυνοι δάσκαλοι:  Σπυριδούλα Κατσιφή, Παναγιώτης Μίτσης, Αμάντα Ηλιοπούλου

1.ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ-ΜΟΡΦΕΣ ΝΕΡΟΥ

-ΕΝΑΥΣΜΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΟΣ
Καταιγισμός ιδεών με αφορμή τη λέξη νερό. Γράφουμε σε ένα χαρτί τις απαντήσεις
Ερώτηση για το πιο είναι το πολυτιμότερο και πιο αναγκαίο αγαθό της φύσης για τον άνθρωπο. Γιατί;
Ερώτηση για το πιο είναι το πολυτιμότερο και πιο αναγκαίο αγαθό της φύσης για τη ζωή. Γιατί;
Εξετάζουμε τις απαντήσεις.
-ΒΙΝΤΕΟ
Το τραγούδι «Το νερό» του Γ.Θηβαίου με κατάλληλες εικόνες για το νερό σαν στοιχείο της φύσης.

Συζήτηση για τις εικόνες που είδαμε. Καταγραφή συμπερασμάτων σε χαρτί.

-ΜΟΡΦΕΣ ΝΕΡΟΥ
Ερώτηση-παρουσίαση εικόνων-συζήτηση.
Χωρισμός με κάρτες που κολλιούνται στην πλάτη και με σιωπηλή αναγνώριση σε τρεις ομάδες (στερεό-υγρό-αέριο) και καθένας ζωγραφίζει κάτι σχετικό. Τα έργα γίνονται 3 κολάζ.
-ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Βρες τις κρυμμένες λέξεις που έχουν σχέση με το νερό και τη φύση! (Μπορεί όπως και οι ζωγραφιές να γίνει στον Η/Υ σε κάποιο πρόγραμμα ζωγραφικής)

-ΜΕΛΟΠΟΙΗΣΗ τα-τα τα-τα τα-τα τα-τα

Τρέχει τρέχει και δροσίζει – Σαν το πιάσω δε μυρίζει
Μονάχα κατρακυλάει – Θόρυβο παντού σκορπάει
Διάφανο σαν το τζαμάκι – Μπορεί να’ναι και παγάκι
Γίνεται και συννεφάκι -Το γλυκό γλυκό νεράκι!
Κι αν για μέρες δεν το πιούμε – Πολύ δύσκολο να ζούμε!!

…………………………………………………………………………………………….

2. ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ, ΚΥΚΛΟΣ ΝΕΡΟΥ

 1. ΑΦΟΡΜΗΣΗ – ΔΕΣΙΜΟ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

Ξαναθυμόμαστε το τραγουδάκι της προηγούμενης φοράς, το τραγουδάμε σε ομάδες (υγρή-στερεή-αέρια μορφή νερού)κρατώντας το ρυθμό:

Τρέχει τρέχει και δροσίζει -Σαν το πιάσω δε μυρίζει

Μονάχα κατρακυλάει-Θόρυβο παντού σκορπάει

Διάφανο σαν το τζαμάκι-Μπορεί να’ναι και παγάκι

Γίνεται και συννεφάκι-Το γλυκό γλυκό νεράκι!

Κι αν για μέρες δεν το πιούμε-Πολύ δύσκολο να ζούμε!!

2. Κάθε ομάδα φτιάχνει μια ομαδική ζωγραφιά με την αντίστοιχη μορφή του νερού

3.Περιήγηση στη Γη με το Googlearth, παρατήρηση-συζήτηση “πού βρίσκεται το νερό”

4.Από που έρχεται το νερό (παιχνίδι)

Με τα δάχτυλά μας παράγουμε ήχους από το ψιχάλισμα και τη σιγανή βροχούλα ως τη μπόρα.. ( Ένα δαχτυλάκι χτυπάει στην παλάμη του άλλου χεριού για την ψιχάλα και καθώς λέμε πως  η βροχή δυναμώνει, χτυπάμε με δύο, τρία, τέσσερα δαχτυλάκια και στο τέλος κάνουμε δυνατά παλαμάκια που είναι η καταιγίδα)

5.Από πού έρχεται η βροχή –  Κύκλος του νερού

-Συζήτηση καταγραφή ιδεών στον πίνακα

-Φύλλα εργασίας όπου  βάζουμε σε λογική σειρά τις εικόνες μιας ιστορίας για τις μεταμορφώσεις του νερού

-Βίντεο για τον κύκλο του νερού

.

-ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΟ ΠΑΖΛ ΚΑΙ ΒΑΛΤΕ ΤΟΥΣ ΣΩΣΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΣΤΑ ΚΥΚΛΑΚΙΑ

- Συμπληρώνουμε κενά και σχεδιάζουμε έναν κύκλο που γυρνάει συνεχώς σαν ρόδα για να δείξουμε την πορεία του νερού.

ΚΥΚΛΟΣ ΝΕΡΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Γύρω το νεράκι κάνει, ούτε φεύγει ούτε φτάνει

Τρέχει τρέχει και δροσίζει -Σαν το πιάσω δε μυρίζει

Μονάχα κατρακυλάει-Θόρυβο παντού σκορπάει

Διάφανο σαν το τζαμάκι-Μπορεί να’ναι και παγάκι

Γίνεται και συννεφάκι-Το γλυκό γλυκό νεράκι!

Κι αν για μέρες δεν το πιούμε-Πολύ δύσκολο να ζούμε!!

6.Δραματοποίηση

……………………………………………………………………………………………

3.ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

…………………………………………………………………………………………..

4.ΣΠΑΤΑΛΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

………………………………………………………………………………………….

5. ΡΥΠΑΝΣΗ – ΜΟΛΥΝΣΗ ΝΕΡΟΥ

…………………………………………………………………………………………

6.ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΔΙΟΥ ΣΤΟ ΠΕΜΑ ΦΙΛΟΘΕΗΣ

Μελέτη πεδίου, ρέμα Φιλοθέης 12/4/2011

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 12/4/2011    ΩΡΑ09.00 – 12.00

ΟΝΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ:A1

ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ:Λιακάδα

ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΑΕΡΑ:    17΄ –  21΄

ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΝΕΡΟΥ:   10΄

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ

ΕΙΔΟΣ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΟΣ

ΕΔΑΦΟΣ

ΝΕΡΟ

ΠΟΣΟΤΗΤΑ

ΠΗΓΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ

 σακούλες

 ναι

ναι

 αρκετά

 άνθρωπος

χαρτιά

ναι

ναι

αρκετά

άνθρωπος

πλαστικά

ναι

ναι

λίγα

άνθρωπος

κουτάκια αλουμινίου

ναι

ναι

πολύ λίγα

άνθρωπος

περιττώματα ζώων

ναι

όχι

αρκετά

σκύλοι

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΧΛΩΡΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΟΧΘΗ ΤΟΥ ΡΕΜΑΤΟΣ    (ΦΥΤΑ)

Α/Α

ΕΙΔΟΣ

ΠΟΣΟΤΗΤΑ

1

 Ευκάλυπτοι

 πολλοί

 2

 Πλατάνια

 πολλά

 3

 Ιτιές

 πολλές

 4

 Κουτσουπιές

 πολλές

 5

 Συκιές

 πολλές

 6

 Πικροδάφνες

 πολλές

 7

 Ακακίες

 πολλές

 8

 Άλλοι θάμνοι

 πολλοί

 9

Χόρτα- λουλούδια

 πολλά

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΑΝΙΔΑΣ ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ ΣΤΟ ΡΕΜΑ   (ΖΩΑ)

Α/Α

ΕΙΔΟΣ

ΠΟΣΟΤΗΤΑ

 1

 Βατράχια

 πολλά

 2

 Χελιδόνια

 αρκετά

 3

 Κοτσύφια

 πολλά

 4

 Σπουργίτια

 πολλά

 5

 Κοκκινολαίμης

 ένας

 6

 Σκουλήκια

 πολλά

 7

 Σαλιγκάρια

 πολλά

 8

 Ποντίκια

 λίγα

 9

 Σκύλοι -γάτες

 αρκετά

………………………………………………………………………………………….

7.

Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s